Gisteren tekende ik samen met schetsvriendin Gwen een aantal beelden van de openluchttentoonstelling Artzuid in Amsterdam. We hanteerden twee regels: we blijven in de schaduw en we tekenen vrolijke, kleurrijke beelden. Hierboven zie je Daion, een beeld van de Japanse beeldhouwer Savako.
Yesterday, I sketched a few statues of the open-air exhibition Artzuid in Amsterdam, in the company of sketch friend Gwen. We had two rules: stay in the shadow and draw cheerful and colurful statues. Above, you see Daion, made by Japanese sculptor Savako.
Dit beeld is Seduction 2.0 van Marjolein Witte, inderdaad een verleidelijk beeld.
This statue is called Seduction 2.0, and it is made by Marjolein Witte. It is indeed a seductive sculpture.
Tijdens het tekenen van dit beeld, Tour Ballerine van Jean Dubuffet, raakten Gwen en ik de weg kwijt in onze schetsen. Beiden begonnen we om het zo precies mogelijk te tekenen, maar met alle lijnen en vlakken was er geen houden aan. Het uiteindelijke resultaat lijkt wel aardig.
Gwen and I both lost our way while while we sketing this sculpture by Jean Dubuffet, Tour Ballerine. We both started to draw it as accurate as possible, but with all these lines and surfaces, it was impossible to keep track of it. The end result resembles well enough to the sculpture.
Klaas Gubbels is bekend van zijn eindeloze variaties op de koffiepot (of is het een theepot). De tentoonstelling is nog te zien tot 24 september en het is echt een aanrader. Ik maakte nog meer tekeningen, die kun je bekijken in mijn inmiddels flinke Amsterdam 2023 – schetsboek.
Klaas Gubbels is famous for his endless variations of coffee pots (or is it a teapot). The exposition can be seen until September 24th and I recommend it warmly! I made a few more drawings, that you can see in my already pretty big Amsterdam 2023 – sketchbook.